Caballito mágico

¿Os gusta ir a la feria? Yo hace tiempo que no voy. Creo que la última vez fue hace ya varios añitos que haciendo el tonto en los autos de choque me choqué con otro auto de choque y del trompazo un diente se me rompió en trocitos.


Lo decía porque al ver el caballito me he acordado de la feria, y de sus buenos y malos momentos, como os decía antes.
El autor de este como de muchos otros dibujos que ya he ido colgando alguna que otra vez en el blog es Marcelo Suaznabar por si alguien estaba interesado/a.

El cuerpo humano es el carruaje; el yo, el hombre que lo conduce; el pensamiento son las riendas, y los sentimientos los caballos.
Platón

9 comentarios :

  1. LA feria me interesa para fotografiarla, aunque la verdad, aún no lo he hecho en ninguna...mis peques aún no me dejan hacer otra cosa que montarles en las atracciones.

    Interesante dibujo. Y gracias por apsar por mi blog :)

    ResponderEliminar
  2. A la fira anavem sovint (puc escriure en valencià, supose?) quant erem pre-adolescents els amics/amigues.
    Llavors la fira era un lloc on relacinar-se i passar una bona estona. No hi havia com ara la música a tropesents-mil mega deciBelis i era bastant agradable. Convidaves a aquella xica a pujar a l'atracció tal per poder estar una estona junts, i després compraves un paquet d'ametlles garrapinyades què comparties amb la gent.
    Anaves el diumenge amb l'avi o l'avia o l'oncle o l'onclesa :-) què sempre et compraven alguna coseta. Recorde un joc de mascares de monstres (Frankenstein, Hombre-lobo, Drácula...) què me ve fer molta gràcia i sempre m'en recorde d'ell.
    També podies comprar-te "polvos pica-pica" o la "caca"(sorry) de plàstic per a fer brometes.

    Els "coches de choque" eren una bona excusa per alliberar adrenalina (ara ho és anar al Madrigal) i fins i tot pujaven al "tren de la bruixa" on un tipet amb cara de bruixa i una granera primària t'enventava "granerades" al cul i al cap. Sempre volies posar-te a l'últim vagó per fer-te el xulo davant les xiaues.
    Al final fins i tot et regalava un globus.
    Els "rifles" amb la mira torta per disparar als "palillos de dents" i a les boles i endur-te alguna xorradeta totalment intrascendent què t'eixia més cara que si la comprares directament.
    El tipo de la tómbola: "La chochona, la Chochona, Simepre TOCAAAA! El sobre de la suerte con premio seguro" No callava ni un minut aquell individu.
    Bé, i un munt de coses més què ara no recorde.
    Ah, quins temps!
    Quanta innocència.
    Ara em sembla què tot és molt més complicat.

    He tornat a la fira després de molt de temps, per imperatiu dels fills. Els he portat mentres ells han volgt anar. I ara és una altra cosa. Millons de persones (el 90% de la generació de johnatans i jennifers), soroll ensordidor en les atraccions. Cada vegada menys atraccions originals. Els premis de les casetes de rifles i tir de pilotes i similars semblen més cutres.
    Els xiquets s'ho passen bé, la veritat, però no els veus amb les mateixes cares de sorpresa/ansietat què quant jo era pre-adolescent. També és veritat què en aquells anys teniem menys coses. No existia el VHS, ni el DVD, ni les consoles, ni els efectes especials THX, ni siquiera els Personnal Computers. Per tant, ens emocianvem amb coses més simples que ara las xiquets els semblen quasi-avorrides.

    (jo, quin rotllo m'he pegat).
    PD: Ah per cert, el link del blog dels dibuixos què has posat no rula.

    ResponderEliminar
  3. Hola Stephen,
    Gràcies per deleitar-me en tants bons moments de la fira :) I clar que pots escriure en valencià, en castellà, en el que el convingue, jo ja intentaré fer averiguacions si no entenc alguna cosa :P

    Tens raó que la fira des de quan eren menudets a ara ha canviat molt, i potser encara més de quan tu ho contes, i no t'estic dient vell eh!

    El que recorde amb molt de carinyo eren els puestos on hi havien uns patos i et donaven un pal llarg en un hamet a la punta tenies que pescar patos. Després de molt de rato al final sempre agafava algún i el senyor dels patos em donava alguna tonteria, una nina o una pilota o algo, però jo surti d'allí més contenta que unes pasqües :) Seria quan tindria 4 o 5 anyets, que també anavem al circ, i els pallasos em donaven por :O però jo és que sempre he sigut molt cagaeta, fins hi tot al tren de la bruixa que sempre tenia por per si el tipet ixe em feia algo :P

    Això dels rifles jo no ho vaig viure, sóc una miqueta més jove ;) jejeje, però si que he vist fotos de mon pare i pel que em contava si que passaven bons moments i era quan podien fardar en una xica i coses que es fan quan eres adolescent.

    També em feia gràcia això de cotó de color rosa però que ma mare mai em va comprar, i després de gran ho vaig tastar i la veritat que no estava massa bo, extrany producte que tirant un sucre es forma això rosa :?

    També és veritat, que quan jo era petita, i no tan petita no hi havien Personal Computers ni consoles ni res d'això però bueno, hi havien maquinetes del tetris que crec que més d'un ens hem viciat alguna vegada ;)

    Uff, jo també m'he liat a escriure, quan començo no paro.

    Ah! He canviat el link als dibuixos que l'havia ficat malament.

    I bueno això és tot, com diria un profe, con esto y un bizcocho hasta mañana a las ocho :D

    ResponderEliminar
  4. Sí, sí, lo dels anecs encara està. Les últimes festes a la fira vaig estar jugant amb la meua filla.
    I lo dels rifles també està encara. Fixa't hi bé la propera vegada què vages, eh?

    ResponderEliminar
  5. Solo voy con mis sobrinillos...pero hace tiempo que no ...un bikiño y buen fin de semana!

    ResponderEliminar
  6. "La pesca del pato", era la atraccion o caseta que mas me gustaba :) quizas porque era facil, me hacian gracia los patos y siempre tocaba algo :P daban chorradas pero cuando eres pequeño te diviertes con cualquier cosa.

    Habia unas atracciones para niños muy simples, consitia en motos, coches, caballos, elefantes rosas, naves espaciales, etc que iban dando vueltas. Ahora parece una chorrada, pero de chuquitin me lo pasaba bien el la moto, haciendo sonar la sirena, o en algunas naves espaciales, tocabas un boton y se levantaba :) era lo mas parecido a volar.

    No sabia que te habias roto un diente en los coches de choque :O Esa atraccion era divertida, pero siempre habia algun gamberro con mala fe al volante.

    Hace mucho que no voy a la feria, creo que se pasa tan bien de niño que cuando se crece un poco cualquier comparacion con los recuerdos que se guardan de pequeño es odiosa. Ahora me parece un lugar un poco decadente y todo :O

    besis

    ResponderEliminar
  7. Pues ya irás enseñando las fotos en el blog. Un saludo Aitor.

    Res la pròxima vegada em fixaré més en les atraccions Stephen, però es que ja fa molt temps que no vaig per la fira, no tinc l'obligació ni de fills, ni nebots (no como Azul) ni res que s'assemble així que no freqüento massa la fira, per això no sabia si això dels patets ho havien tret o que :P

    Holi eritzon, així que a tu també t'agradava pescar patets :P Quina gràcia. El que m'ha fet una mica de llàstima això que has dit que et sembla un lloc decadent :O A mí per molt que hage canviat crec que de moment no hem arribat a aquests extrems, però bé ja es veurà en el pas del temps no? Besis.

    ResponderEliminar
  8. Hola!

    En realidad este comentario es al post posterior, pero es que allí no me sale lo de "escriu cosiwikis" i no puedo dejarlo.

    Es un comentario más, a ver si llegas a 200 :)

    No se si las preguntas se han de contesar en el propio blog, yo te las pongo aquí, y si a caso no fuera me lo dices:

    1-¿A qué eres adicto(a)?

    Indudablemente a mi sofá. Coach Potato Forever!!!

    2-Si pudieras vivir en un país distinto al que estás, ¿cuál elegirías y por qué?

    Para visitar me gustan Japón, Italia, Paris, Grecia ... Todos, pero para vivir me quedó aquí que están todas las personas a las que quiero. Bueno, alguna amiga hay por fuera, pero prefiero ir sólo de visita...

    3-¿Qué tienes en las paredes de tu habitación? (no responder ventanas)

    Un poster de "El nunca lo haría. No lo abandones". También un poster de un sol :) un cuadro made in Tastavins, una espada. Caray, que horror vacui!

    4-¿Cuál sería el mejor regalo que pudieras recibir en este momento?

    Un trabajo fijo y bien pagado, xfa!!!!!

    5-¿De qué te gustaría tener 200? (ejemplo: 200 gafas)

    Años más de vida feliz.

    ResponderEliminar
  9. Tastavins me gustó eso de 200 años más de vida feliz ;)

    Saluditos a tots i totes!

    ResponderEliminar